روز ایران: مد چیست؟ این سوالی است که شما را به این مقاله از وبسایت روز ایران هدایت کرده است. واژه مد در لغت به معنای باب، رایج، متداول، مرسوم، معمول ، ذوق، سلیقه ، آیین و … اطلاق می شود و در اصطلاح به مجموعه تغییراتی که در رفتار پوشش و آیین و رسوم یک جامعه ایجاد می شود را می گویند.
مد چیزی است که ما در روزمره با آن سروکار داریم. حتی افرادی که می گویند، مهم نیست که چه لباسی می پوشند هر روز لباسی را انتخاب می کنند که در مورد آنها و احساس آنها در آن روز چیزهای زیادی را بیان میکند.
واژه مد، در اصل کلمه ای فرانسوی است. ریشه این واژه از لاتین یا قبل تر از آن به رم باستان برگردد. وقتی که مد را ترجمه می کنند می گویند، آن چیزی که جدید است و متعلق به روز است. واژه مد در واقع حس و حال جریان و رایج بودن چیزی را در ذهن هر کسی القا می کند.
در واقع مد به تغییر سلیقه ناگهانی و مکرر همه یا بعضی از افراد جامعه گفته می شود. که این تغییرات منجر به انجام رفتاری خاص یا مصرف گرایی خاصی یا یک سبک زندگی خاص در این افراد شود.
مردم ایران عمدتا در برابر کلمه حالت تدافعی دارند و کمتر از این واژه استفاده می کنند و بیشتر تمایل به استفاده از واژه هایی مثل " رسم شدن " یا " باب شدن " وجود دارد.به طور قطع مد باعث تغییرات فرهنگی گسترده ای در جوامع می شود.
این تغییرات نیز دارای دو بعد منفی و مثبت میتواند باشد. به عنوان مثال به نظر ریچاردز که در کتاب روانکاوی فرهنگ عامه در مورد مد این چنین نوشته است: مد پدیده ای است که مانند همه پدیده ها ، هم می تواند نکات مثبت داشته باشد و هم نکات منفی. اما نکته حائز اهمیت نوع رابطه ای است که با ارزش های جامعه دارد. اگر پدیده ای رایج خلاف ویژگی های فرهنگی جامعه باشد مد شدن ناهنجاری و اگر با آن در تعامل باشد "هنجار" تلقی خواهد شد.
از نظر روانشناسی، مد و گسترش مفهوم مد بین افراد مختلف جامعه، ریشه در یک نیاز ذاتی انسان به نام « میل به تثبیت » دارد. ساده ترین راه جلوه این نیاز، همان تمایلی است که فرد برای خودنمایی و به نمایش گذاشتن خود ، نشان می دهد.
میل به تثبیت با تلاش فرد برای اثبات موجودیت خود و برتر نمایش دادن شخصیتش همراه است. در مرحله اول این فرد برای رسیدن به هدف خود، به دنبال الگو برای خود می گردد.
این الگو در ابتدا اعضای خانواده شامل پدر، مادر، برادر، خواهر و دیگر وابستگان نزدیک با این فرد است که با او در رفت و آمد هستند. بعد از ورود فرد به جامعه این الگو ها کمرنگ تر شده و عموما فرد به دنبال الگویی برجسته تر برای خود می گردد.
انتخاب الگو های یکسان توسط افراد مختلف، و پیروی کردن از او و تلاش برای شبیه سازی ظاهری نسبت به این فرد در واقع منجر به پیدایش و گسترش مد و در واقع ایجاد مفهوم مد روز می شود.
بالاترین سطح مد و فشن متعلق به اوت کوتور است . اوت کوتور یک واژه ی فرانسوی است که در اصطلاح به دوختی با کیفیت بسیار بالا گفته می شود.
در صنعت مد فشن لباس های اوت کوتور بسیار جایگاه بالایی دارند.چرا که این لباس ها توسط ماهرترین طراح های لباس طراحی شده و توسط متبحرترین خیاط ها دوخته می شود.
لباس هایی که در این دسته از مد قرار می گیرند قیمت بسیار بالایی دارند زیرا زمان زیادی صرف طراحی و دوخت آن ها می شود و جالب است که بدانید در تمام فرایند تولید، لباس ها با استفاده از دست دوخته می شوند و هم چنین از گران ترین پارچه ها و مرغوبترین مواد اولیه در تولید آن ها استفاده می شود.
این سبک از مد جز دسته ی مد های سطح بالا قرار می گیرد. این لباس ها مانند اوت کوتور ها دست دوز نیستند اما روی کیفیت لباس ها توجه ویژه ای می شود و به صورت انبوه تولید نمیشود در واقع فقط قشر سطح بالایی از جامعه توانایی خرید آن ها را دارند.
فست فشن یعنی تغییر سریع در مد. در واقع در این نوع مد، زمان از مد افتادن یک طرح خیلی زمان نمی برد و بین طراحی و تولید و عرضه و از مد افتادن، ممکن است پانزده روز طول بکشد.
زود خراب شدن لباس ها یکی از اصلی ترین دلایلی است که سبب می شود حجم خرید مردم افزایش پیدا کند و این موضوع رفته رفته به یک عادت اصلی تبدیل می شود.
فست فشن با طراحی های به روز و تولیدات انبوه نقش به سزایی در پیشروی صنعت مد دارد.
این بخش از مد فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در شهرهای بزرگ دارند و محصولاتی با کیفیت تر و بادام تر از فست فشن ها و بازار های اقتصادی عرضه می کنند.
این نوع از لباس ها به راحتی در دسترس عموم قرار دارند که با تنوع مختلف و در اندازههای متفاوت تولید می شوند.
پایین ترین سطح مد بازار های اقتصادی هستند که در آن برند های اقتصادی محصولات خود را به صورت انبوه و با کیفیت پایین تولید و عرضه می کنند.
یک فاکتور مهم و مشخص در دنیای مد، تغییر است. ما دائماً با ایده های جدید مد از موسیقی ، فیلم ، کتاب و تلویزیون بمباران می شویم. فیلم ها همچنین تأثیر زیادی در لباس مردم دارند. مارک ریبون پس از فیلم Men In Black عینک آفتابی بیشتری فروخت. گاهی اوقات یک روند جهانی است. به دهه 1950 میلادی ، نوجوانان در همه جا مانند الویس پریسلی لباس می پوشیدند.
سلبریتی ها و دیگر چهره های فرهنگی همیشه بر آنچه ما می پوشیم تأثیر گذاشته اند ، اما شخصیت های سیاسی نیز همین تأثیر را دارند. روزنامه ها و مجلات از آنچه هیلاری کلینتون می پوشد گزارش می دهند.
مد زبانی است که در مورد شخصی که آن را می پوشد داستانی را روایت می کند. به گفته کاترین همنت ، طراح لباس برتر انگلیس ، "لباس ها وسیله ارتباطی بی کلامی را ایجاد می کنند که همه ما درک می کنیم." همت وقتی محبوب شد که تی شرت هایش با پیام های بزرگ مانند "زندگی را انتخاب کن" توسط چندین گروه راک پوشیده شد.
ویرایشگر بین المللی مد ، سینتیا دورکانین به این سوال پاسخ می دهد ، "مد چیست؟"
مد حالت ذهنی است. یک روح ،در امتداد خود فرد. گفتگوهای مد ، می تواند یک زمزمه کم بیان ، یک جیغ پر انرژی یا یک چشمک و لبخند آگاهانه باشد. بیشتر از همه مد این است که با خود راحت باشید ، عزت نفس را به سبک شخصی ترجمه کنید.
مد وسیله ای برای بیان خود است که به مردم اجازه می دهد نقش های زیادی را در زندگی امتحان کنند. چه شما هیپ هاپ را ترجیح دهید و چه شانل شیک ، مد همه را در خود جای می دهد. این روشی برای بزرگداشت تنوع جهانی است که در آن زندگی می کنیم. مد مربوط به تغییراتی است که برای جالب نگه داشتن زندگی ضروری است. این نیز آینه ای از تنوع در جامعه است. این روشی برای اندازه گیری خلق و خوی است که می تواند در بسیاری از جنبه ها ، از نظر فرهنگی ، اجتماعی حتی از نظر روانشناختی مفید باشد. در عین حال ، نباید مد را خیلی جدی گرفت وگرنه لذت آن را از دست می دهید.
جای سوال است مد چیست که میتواند باعث رونق صتعت شود.دلیل رونق صنعت مد این است که مصرف کنندگان فرهنگ های مختلفی دارند و روند بازاریابی کاملاً مبتنی بر تغییراتی است که بر برند مصرف کنندگان تاثیر می گذارد. این بدان معنی است که مد باید به طور مداوم تغییر کند و اطمینان حاصل شود که خواسته های مصرف کنندگان برآورده می شود. آخرین روندهای مد باید مورد پذیرش قرار گیرند زیرا شرکت ها تقاضای مصرف کنندگان را کنترل می کنند و این راحت ترین روش برای هدف قرار دادن اکثر مشتریان است.
صنعت مد با گذشت زمان تغییر کرده و تکامل یافته است و این بدان معناست که برای دنبال کردن به صنعت صنعت مد جوانان باید روند و تغییراتی را در بازار مشاهده کنید که توسط اکثر مشتریان دنبال می شود. مد در میان نوجوانان به ویژه جوانان شیوع دارد که از آخرین روندهای صنعت پیروی می کنند.
مد یکی از محبوب ترین سبک ها یا شیوه هایی است که توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد. و امروزه در قرن بیست و یکم مدرن به سختی می توان شخصی را پیدا کرد که از مفهوم مد آگاهی نداشته باشد. رعایت حس مد در مشاهده ، آرایش لباس ، لوازم جانبی ، کفش و همچنین بدن یا مبلمان وجود دارد که باعث می شود مد یکی از سبک های متمایز باشد که در کار استفاده می شود و همچنین مدیریت طراحی را به ویژه برای طراحان را دشوار می کند.
کسانی که مسئولیت ایجاد لباس های جدید را دارند و طراحان پارچه باید نوآوری داشته باشند و فنی برای طراحی لباس همراه با پیوند دادن اصطلاح "مد" اضافه کنند.و تنظیم حس های خاص مانند لباس های فانتزی که باید در مطالعات مختلف لباس اضافه شود. محبوبیت مد بیشتر در بین نوجوانان دیده می شود ، به خصوص دختران و پسران جوان وقتی که می خواهند لباس هوشمندانه بپوشند ، روحیه رقابت نشان می دهند ، به ویژه برای اطمینان از اینکه آنها دارای ظاهری شیک و اسپرت و به روز هستند که باعث می شود حس مد خود را ارائه دهند.
جامعه شیک یک منبع عمده است که با قرار دادن جامعه و مردم برای پیروی از آخرین تغییر ها ، سبک های مد را تحت تأثیر قرار می دهد. نوجوانان و جوانان به شدت پیگیر مد هستند زیرا آنها می خواهند شیک بمانند. دانش آموزان تلاش بیشتری برای مد کرده اند و آنها لباس های گران قیمت طراح را خریداری می کنند که دارای آخرین برش ، طرح و ترتیب است که توسط آنها برای نشان دادن تنوع سبک استفاده می شود. مد با گذشت زمان تغییر می کند که در یک مرحله کاملاً مناسب بود. اما اکنون سبک های مرسوم مانند رویکرد تیره و همچنین استفاده از رنگ های متنوع و چیزهای فانتزی منحصر به فرد باعث اضافه شدن مد به سبک زندگی مردم شده است که باعث می شود مردم بیشتر از خرید غذای خود ، پول خرج مد کنند.
مد و مد روز تمایل به گسترش جهانی دارد و نقش مهمی در پردازش حس مد و همچنین نمایش جدیدترین لباس های مرسوم دارد. صنعت مد روز را نشان می دهد و جوانان به دنبال تغییرات روند مد تغییر میکنند.
ابزارهای مختلفی وجود دارد که توسط صنعت مد برای تشویق جوانان استفاده می شود و به این تاکتیک ها تبلیغات گفته می شود. بیشتر تبلیغات توسط تلویزیون انجام می شود که در آن مردم بازیگری را می بینند که لباس خاصی پوشیده و بعداً مد روز می شود . جوانان افراد مشهور را در سایت های اجتماعی دنبال می کنند و برای اینکه شبیه آنها شوند سبک خود را تغییر داده و وارد دنیای مد روز مدرن می شوند.
صنعت مد در عصر مدرن تمرکز بیشتری بر مارک های پوشاک دارد و حتی موارد دست ساز زیادی نیز وجود دارد که از صنایع مد روز بوده اند. در فناوری های جدید از جمله معرفی کارخانه ها باعث شده است که صنعت مد به عنوان یک منبع قوی در تجارت ظاهر شود که موفقیت آمیز است.
دختران علاقه زیادی به زیبایی دارند که باعث می شود صنعت مد و مد روز مناسب تر برای رسیدن به دختران باشد و امروزه فضای کسب و کار مدرن نشان می دهد که مردان نیز از تغییر روند مد مطلع هستند زیرا بیشتر تمرکز خود را بر تغییر تجارت و اتخاذ سیاست ها می گذارند. که آنها را نسبت به سالمندانشان برتر جلوه می دهد.
صنعت مد تغییرات زیادی به ویژه در اروپا و امریکا داشته است که تغییرات زیادی در بخش پوشاک نشان داد. زیرا ظهور مارک هایی مانند H&M ، Splash ، Channel ، Burberry و غیره باعث ترغیب دختران و نوجوانان شده است و آنها به طور عمده در گیرخرید این مارک ها شده اند. خرید مارک های گران قیمت که باعث شود در جامعه معتبر به نظر برسند.
تمرکز افراد به ویژه نوجوانان بیشتر بر مد است زیرا باعث زیبایی آنها می شود و همچنین در بین مردم در سراسر جهان مورد پسند تر خواهد بود. مد به راحتی در سراسر کره زمین پخش می شود و وقتی صحبت از لباس و انتخاب مو می شود مردم کاملاً دقت می کنند زیرا آنها می خواهند شیک و زیبا به نظر برسند. لباس های شیک زیادی توسط مردم پوشیده شده است و همچنین بیشتر اوقات استفاده از مدل های موی شیک و پوشیدن لباس های شیک باعث شده است تا نوجوانان شگفت انگیز تر به نظر برسند. این دلیل عمده ای است که نوجوانان از آخرین تغییر مد پیروی می کنند تا بر اساس آخرین معیار های مد روز حرکت کنند.
صنعت مد با گذشت زمان در حال پیشرفت بوده و تغییرات زیادی ارائه شده است. که طراحان لباس را درگیر خود کرده و مدل های زیبایی انتخاب می شوند که فروش را افزایش می دهد. مردم به دنبال مد می روند و به عنوان یکی از سودآورترین بخش ها در نظر گرفته می شود ، به همین دلیل بسیاری از نوجوانان ترجیح می دهند برای صنعت مد كار كنند كه به آنها كمك می كند تا شغلی پیدا کنند. مدل سازی در صنعت مد منبعی برای نشان دادن استعداد بسیاری از نوجوانان جوان است و میلیون ها دلار برای نمایشگاه و تبلیغ محصولات به آنها پرداخت می شود.
نوجوانان ترجیح می دهند به کشورهای بیشتری بروند که به عنوان مراکز مد در جهان شناخته شده اند و برای ورود به صنعت مد آموزش می بینند. افراد مشهور زیادی در بخش های مختلف بازیگری مانند هالیوود یا بالیوود و غیره وجود دارند که در صنعت مد بین المللی فعالیت داشته اند و همین باعث شهرت آنها در کوتاه مدت می شود. مد طبق خواسته ها تغییر می کند و بیشتر اوقات نوجوانان با تغییر صنعت مد ، تغییر روحیه و ایده های خود را نشان می دهند.
نوجوانان در سراسر جهان وقتی می بینند سبک یا مد جدیدی ظهور می کند تشویق می شوند و هوس می کنند که با چنین مدی ارتباط برقرار کنند یا تمایل به خرید کالاهایی دارند که به آنها کمک می کند هوشمندتر و زیبا به نظر برسند. مهمترین استراتژی مورد استفاده صنعت مد انتخاب بازیگران زیبا است و آنها به تبلیغات این محصولات کمک می کنند. بسیاری از جوانان در مورد سیگار کشیدن به عنوان یک مد روز مد نظر دارند در حالی که برخی آن را اقدامی شرم آور می دانند.
مد تجارت بزرگی است. در خرید ، فروش و تولید پوشاک افراد بیشتری نسبت به سایر مشاغل دنیا مشارکت دارند. روزانه میلیون ها کارگر لباس ها را به فروشگاه ها طراحی ، دوخت ، چسب ، رنگ و حمل می کنند. آگهی های تبلیغاتی در اتوبوس ها ، بیلبوردها و مجلات به ما ایده هایی درباره پوشیدن لباس ، آگاهانه یا ناخودآگاه می دهند.
از لباس می توان به عنوان سلاحی سیاسی استفاده کرد. در انگلیس در قرن نوزدهم ، قوانین مردم را از پوشیدن لباس تولید شده در فرانسه منع می کرد. در طی انقلاب های کمونیستی قرن بیستم ، از یونیفرم برای از بین بردن تمایزات طبقاتی و نژادی استفاده شد.
مد برای همه ماهیت متفاوتی دارد ، زیرا برای برخی از افراد می تواند نمادی از جذابیت باشد در حالی که برای برخی از افراد به عنوان منبع دانش عمومی عمل می کند. بسیاری از نوجوانان در صنعت مد مشغول به کار شده اند ، به این معنی که این درها را برای ورود افراد به این صنعت باز کرده است که دارای سرمایه گذاری هنگفتی است. بخشهای صنعت مد انتظار دارند كه طراحان به مردم كمك كنند تا در مورد نیازهای خود بیشتر بدانند و همچنین سلیقه مردم را تأمین كنند كه باعث می شود صنعت مد با توجه به رونق یافتن در دنیای مدرن ، هوشیارتر باشد.
مشاهده می شود که سبک های در حال تغییر مانند مدل مو ، زیور آلات لباس و حتی مواد غذایی و نوشیدنی تغییر می کند که باعث می شود مردم بیشتر به دنبال سبک باشند. دوران مدرن همه چیز در مورد مد و روند است که باعث می شود جوانان تشویق شوند و همچنین از پیگیری روندهای تغییر یافته هیجان زده شوند. بیشتر جوانان در جامعه فعلی می خواهند جذاب به نظر برسند که تنها گزینه باقی مانده برای آنها شیک ماندن و پیروی از آنهاست. تغییر فضای کسب و کار جوانان به ویژه زنان و مردان جوان باعث شده که خیلی از افراد تلاش کنند تا وارد صنعت مد می شوند.
بخش های سینمایی منبع اصلی تشویق مردم به کپی کردن مد ، به ویژه مدل موهای افراد با استفاده از لباسها و زیور آلات مختلف همراه با رفتار است. از تغییر روند مد حمایت شدیدی شده است که بدان معناست که افراد کم طبقه باید بتوانند صنعت مد را تغییر دهند و همچنین به محبوبیت بیشتر مدها کمک کنند.
صنعت مد به بسیاری از کشورها وارد شده است ، به خصوص هنگامی که صحبت از بخش مد می شود که شامل برلین ، لندن ، پاریس ، توکیو و نیویورک به عنوان مرکز مد است که فرهنگ را در بین جوانان تغییر داده است.
صنعت مد به مرور زمان تغییر کرده است ، به این معنی که تفاوت بین گذشته و حال بیشتر است. صنعت مد اکنون صدای نوجوانان است و معمولاً مشاهده می شود که نوجوانان خصوصاً جوانان نسبت به مد متحول شده اند و این باعث می شود کیف های جدید ، ساعت ها و… را به تن کنند و همچنین در بسیاری از فعالیت های مد نیز شرکت دارند.
صنعت مد به دلیل سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بیشتر تکامل یافته است زیرا فرصت های زیادی برای کالاهایی که به صورت آنلاین فروخته می شوند وجود دارد. استفاده از سایت های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک منجر به آگاهی جوانان در مورد روند مد شده است که باعث تقاضای زیاد محصول خاص توسط جوانان می شود.
صفحات آنلاین بسیاری توسط این خرده فروشان مد ساخته شده است که به نوجوانان و سایر مشتریان بستری باز برای سفارش جدیدترین لباس های مد ، لوازم جانبی یا کیف و غیره ارائه می دهند . روندهای قبلی مد متعلق به طبقه خاصی بود اما اکنون این روندها تغییر کرده و همچنین فرصت بزرگی را برای توسعه صنعت و ایجاد آگاهی در بین مردم ایجاد کرده است که عامل اصلی تشویق مردم و گسترش زبان سبک در بین مردم است.
نوجوانان اطلاعات عمده ای را از مجلات می گیرند و همچنین وقت خود را برای شیک جلوه دادن آنها اختصاص داده اند. آنها به طور منظم در سالن ویزیت می کنند و ناخن ، مانیکور و پدیکور می گیرند یا موهایشان را به طور منظم رنگ می کنند. آنها سعی می کنند مانند مدل ها تقلید کنند و حتی برخی از آنها جراحی می کنند تا دقیقاً مانند بازیگران مورد علاقه خود شیک و شیک به نظر برسند.
نوجوانان ساعت ها و ساعت ها به جستجوی مارک لباس مورد علاقه خود می پردازند و همچنین مقالاتی را که منتشر می شود و مربوط به آخرین روند تغییر مد است و آنها را از روند تغییر آگاه می کند ، می خوانند . مناطق عمده مراکز خرید هستند که به عنوان نقطه مشترک مد برای دیدار با مشتریان مورد نظر خود عمل می کنند.
بیشتر نوجوانان صنعت مد را به عنوان حرفه خود در نظر گرفته اند و افراد با طراح بودن و استفاده از مدل های زیبایی كه به آنها كمك می كند تا مورد توجه بیشتر مشتریان قرار بگیرند به این صنعت اشتغال دارند. رژه های مد وجود دارد که به نمایش جدیدترین لباس های مرتبط با صنعت مد و مدل کمک می کند. این لباس های مد روز و پرطرفدار صنعت مد منبع عمده ای است که با ایجاد اشتیاق در بین مردم به تجارت کمک کرده و آن را توسعه داده است. رژه های صنایع مد منبع مشترکی برای توسعه این صنعت بوده است. بسیاری از کشورها برای داشتن حس قوی مد و طراحی مرتبط هستند که ذهن نوجوانان را به خود جلب می کنند.
اگر دوست دارید بدانید مد و فشن دقیقا چه زمانی وارد ایران شد، باید بگوییم که سفر کردن ایرانیان از جمله درباریان و دانشجویان به خارج از کشور در زمان قاجاریه، باعث باز شدن راه مد و فشن به ایران شد. اگر دقیقتر بگوییم، نقطهی شروع آن زمانی بود که همسر فتحعلی شاه الیزابت مکنیل، همسر جان مکنیل (Sir John McNeill که نمایندهی بریتانیا در ایران بود) را به یکی از مهمانیهایش دعوت کرد.
لباسی که الیزابت بر تن داشت، بسیار ساده اما شیک و چشمگیر بود. او یک پیراهن سفید ساتن با چینهای توری و شنلی قرمز و ابریشمی پوشیده بود؛ این استایل با لباسها و جواهرات پر زرقوبرق درباریان ایران کاملا در تضاد بود. اما همین لباسهای ساده و زیبا باعث جلب توجه همسر فتحعلی شاه شد و این موضوع آغازی برای ورود مد به ایران بود. به تدریج علاوه بر درباریان، افراد معمولی نیز تلاش میکردند تا سبک لباس پوشیدن و حتی آرایشهای اروپایی را تقلید کنند.
همچنین در دورههای بعدی قاجاریه، ناصرالدین شاه از جمله کسانی بود که به مد و فشن علاقهی بسیار زیادی داشت و سبکهای اروپایی و پوشیدن لباسهای آنها را بسیار تشویق میکرد. دختر ناصرالدین شاه، تاجالسلطنه که تحصیل کرده بود و همیشه از آزادی زنان حمایت میکرد، گسترش مد در ایران را بسیار راحتتر کرد. همچنین به نوعی میتوان او را اولین طراح مد لباسهای ایرانی-اروپایی نیز دانست.
حرف آخر
مد چیزی است که نمی توان آن را پیش بینی کرد زیرا به طور منظم تغییر می کند ، به این معنی که تأثیر عمده بر طراحان است تا چیزی را در مد بیاورند و به طور جمعی بر روی ایده های مردم کار کنند. عمده ترین منابع تاثیرگذار در مد ، ابزارهای آنلاین است که باعث ایجاد آگاهی در اکثریت افراد شده و همچنین باعث تغییر آن در صنعت مد شده است.
مد و صنعت نقش عمده ای در تأثیرگذاری و ایجاد تغییر در جهان داشته اند. مهمترین جنبه این است که نوجوانان در حال توسعه صنعت مد هستند که سرمایه گذاری عظیمی در صنعت مد می کند که پیشرفت کرده و همچنین طراحان در ایجاد مدی که تحت تأثیر سلیقه و علاقه بسیاری از افراد است مشارکت دارند. صنعت مد در حال رونق است و فناوری نقش عمده ای در ایجاد سبک و انعکاس پیشرفت و شکوفایی اجتماعی در بین مردم دارد.