1
روز ایران: هر تخته دارت یکسان است. شماره هر صفحه از 1 تا 20 به ترتیب غیر متوالی در اطراف صفحه است. شما با پرتاب یک دارت کوچک به قسمتهای مختلف تخته ، دارت بازی می کنید و در هنگام حرکت امتیازات خود را می شمارید.
2
توجه داشته باشید که صفحه دارت به بخشهای مشخصی تقسیم شده است. هر بخش دارای نقاط مرتبط با آن بخش است. اگر یک دارت در قسمتهای بیرونی سبز یا قرمز قرار بگیرد ، پرتاب کننده امتیاز دوبرابر آن قسمت را می گیرد.
3
بدانید چه اتفاقی می افتد وقتی دارت در یک قسمت "داخلی" قرمز یا سبز قرار می گیرد. اگر یک دارت در قسمتهای کوچک سبز یا قرمز داخلی قرار گیرد ، پرتابگر امتیازهای آن قسمت را سه برابر می کند.
4
به مرکز تخته چروک گفته می شود. چکش بزرگ بیشتر به دو بخش تقسیم می شود. قسمت داخلی (معمولاً قرمز) "گاو نر دوتایی" یا "چوب پنبه" و قسمت بیرونی آن (معمولاً سبز) به عنوان "گاو نر منفرد" یا فقط "گاو نر" شناخته می شود.اگر یک دارت در قسمت سبز چشم بولس فرود آید ، پرتاب کننده 25 امتیاز کسب می کند.
5
بقیه قسمتها به 20 قسمت جداگانه تقسیم شده اند که هر قسمت تعدادی به آن قسمت اختصاص دارد. اگر یک دارت در یک قسمت (معمولاً) زرد یا سیاه فرود بیاید ، پرتابگر آن تعداد امتیاز را کسب می کند.
1
برای یک موضع ثابت آماده شوید. خم شدن به جلو یا عقب وسوسه انگیز است ، اما ثبات کمتری را نسبت به حالت ایستاده به راننده ارائه می دهد.
2
هر دو پا را محکم نگه دارید. شما می خواهید تعادل خود را در طول پرتاب حفظ کنید. در غیر این صورت ، ممکن است دارت را در یک جهت ناخواسته بکشید یا فشار دهید.
3
انگشت راست را روی دارت قرار دهید. دارت را در کف دست غالب خود بردارید و آن را از طریق انگشتان خود عبور دهید تا مرکز ثقل را پیدا کنید. انگشت شست خود را کمی پشت مرکز ثقل قرار دهید در حالی که حداقل دو انگشت دیگر و ممکن است چهار انگشت دیگر را روی دارت قرار دهید. آنچه برای شما راحت است انجام دهید.
4
نوک دارت را کمی به سمت بالا نگه دارید و سعی کنید آن را تا حد ممکن مستقیم به جلو و عقب حرکت دهید. هر حرکت اضافی در اینجا به این معنی است که دارت مستقیم پرواز نخواهد کرد.
5
دارت را به آرامی به جلو پرتاب کنید. زیاد پرتاب نکنید ، غیرضروری و خطرناک است.
1
رایج ترین شکل بازی به سادگی "01 " شناخته می شود . هدف بازی ساده است. هر بازیکن باید امتیاز خود را به صفر برساند.
2
اوچه (تلفظ شده / OCK-EE /) را علامت گذاری کنید. اوچه خطی است که یک بازیکن پرتاب کننده باید پشت آن بایستد. فاصله آن از سطح صفحه 7 فوت (2.1 متر) 9 1 ⁄ 4 اینچ (23.5 سانتی متر) یا 2.37 متر است.
3
یک دارت بیندازید تا ببینید چه کسی اول می رود. شخصی که به مرکز نزدیک بزند ابتدا باید پرتاب کند.
4
از هر بازیکن بخواهید به نوبت هر کدام سه دارت پرتاب کند. سپس امتیازاتی که بازیکن کسب می کند از کل شروع بازی وی کم می شود.
5
از آنجا که امتیاز هر بازیکن به سمت صفر نزدیک می شود ، باید توجه شود که فقط مناطق مورد نیاز را بزنید. این به دلیل نحوه برنده شدن بازی است. برای برنده شدن یا به اصطلاح "کلوزآپ" باید دقیقاً به صفر برسید . علاوه بر این ، نمره دارت که شما را به صفر برساند باید دو برابر باشد.
1
برای کریکت در دارت ، فقط بر روی اعداد 15-20 ، به علاوه مرکز تمرکز کنید. هدف این بازی "بستن" اعداد 15-20 بل سه ضربه است.
2
یک تخته گچ در کنار تخته دارت تنظیم کنید. به ترتیب ، اعداد 15 تا 20 را لیست کنید تا بتوانید وقتی بازیکنی به هر سه برخورد کرده یا شماره ای را بسته است ، چک کنید.
3
بدانید که اگر عددی را بسته اید که حریف شما آن را نداشته است و آن شماره را زده اید ، به شما امتیاز زیادی می دهند. به عنوان مثال ، شما 16 را بسته اید اما حریف شما این کار را نکرده است. شما 16 را می زنید ، به این معنی که 16 امتیاز می گیرید.
4
بدانید که کسی که با تمام شماره های خود بسته شود و بیشترین امتیاز را کسب کند برنده می شود.
منبع:wikihow