کد خبر: ۷۱۴ |
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
| |

اجرای ۷۷ میلیارد ریال پروژه در بافت تاریخی کاشان

شهردار کاشان ضمن اشاره به تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال به سازمان بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ گفت: ۷۷ میلیارد ریال پروژه در بافت تاریخی کاشان اجرایی شده است.
روز ایران: حسن بخشنده بعد از ظهر‌ امروز در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان با اشاره به ازدحام گردشگران در نوروز 1401، اظهار داشت: با وجود برگزاری جلسات و کارگروه‌های مختلف برای میزبانی از گردشگران و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها، انتظار و زیرساخت مناسب برای میزبانی از چنین حجم جمعیت ورودی به کاشان وجود نداشت.

شهردار کاشان با اذعان به تنهایی مدیریت شهری در زمینه اسکان و میزبانی از گردشگران تأکید کرد: ورودی 20 هزار خودرو و بازدید ده‌ها هزار نفر تنها از یک مجموعه تاریخی نشان‌دهنده اوج این استقبال بود در شرایطی که امکانات و زیرساخت متناسب در این خصوص وجود نداشت.

بخشنده با اشاره به عدم پوشش تمام نیاز اسکان گردشگران با وجود استفاده از تمام فضاها و ظرفیت‌های مدیریت شهری در این خصوص افزود: هیئات مذهبی این تنهایی را برطرف ساخته و با حضور به موقع و اعلام آمادگی، فرآیند اسکان مسافران و گردشگران را تا حد زیادی بهبود بخشیدند.

شهردار کاشان در ادامه با تأکید بر ظرفیت فرهنگی و اجتماعی هیئات مذهبی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون آن‌گونه که شایسته است از این ظرفیت‌ استفاده نشده و یکی از رویکردهای این دوره مدیریت شهری بهره‌گیری بیش از پیش از این ظرفیت برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال هیئات مذهبی کاشان کمبود اسکان نوروزی را با پذیرش مسافران تا حد زیادی جبران کردند، تاکید کرد: در ایام نوروز 10 هیئت مذهبی پذیرش و اسکان مسافران نوروزی کاشان را بر عهده گرفتند.

بخشنده امنیه با اشاره به وسعت 540 هکتاری بافت تاریخی در کاشان تصریح کرد: بخش قابل توجهی از بافت تاریخی موجب جذب گردشگران متعدد به منطقه کاشان می‌شود و از این رو اهمیت و رسیدگی به این مناطق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شهرداری کاشان در بیان جزئیات پروژه‌های متعدد شهری در محدوده بافت تاریخی شهر کاشان ابراز داشت: بیش از 77 میلیارد ریال پروژه در محدوده بافت تاریخی شهر‌ کاشان در حال اجرا است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها به توسعه زیرساخت‌ها و امکانات در این محدوده کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه گردشگران داخلی و خارجی مجذوب بافت تاریخی، معابر و ابنیه تاریخی کاشان هستند، گفت: در بودجه سال 1402 نیز بودجه کافی به سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کاشان پیش‌بینی شده است که این بودجه به 800 میلیارد ریال می‌رسد.

 

تسنیم

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰