کد خبر: ۸۲۲ |
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
| |

تعداد مشترکان تلفن همراه از ۱۴۵ میلیون نفر گذشت

تعداد مشترکان تلفن همراه در پاییز ۱۴۰۱ با افزایش هفت درصدی نسبت به سال گذشته از ۱۴۵ میلیون و ۶۶۷ نفر عبور کرد.
روز ایران: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور هر سه ماه یکبار، آخرین آمار مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در قالب یک فایل که برای عموم مردم قابل‌دسترسی است، منتشر می‌کند.

در چهل و سومین فصلنامه منتشر شده از سوی این سازمان، تعداد مشترکان تلفن همراه در پاییز 1401 با افزایش هفت درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و از 145 میلیون و 667 نفر عبور کرده است.

همچنین تعداد مشترکان پهن‌باند سیار نیز با افزایش 11.46 درصدی نسبت به پاییز سال گذشته به بیش از 102 میلیون مشترک رسیده است.

اشتراک تلفن ثابت بدون تغییر فاحش نسبت به پاییز 1400 اکنون 29 میلیون و 342 مشترک است.

در این گزارش تعداد مشترکان پهن‌باند ثابت نیز از 11 میلیون عبور کرده که نسبت به سال گذشته رشد حدود 1.5 درصدی داشته است. این آمار نشان می‌دهد هنوز میل به استفاده از تلفن و اینترنت ثابت مانند گذشته اندک است.

آمار مندرج در این گزارش حکایت از آن دارد که ضریب نفوذ پهن باند سیار به بیش از 120 درصد، پهن‌باند ثابت به 13.8، تلفن همراه به 172 درصد و تلفن ثابت به 34.64 درصد رسیده است.

در بخشی از این گزارش به سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه اشاره شده است. همراه اول سهم 53 درصدی دارد و سهم ایرانسل 43 درصد است. رایتل نیز 4 درصد از مشترکان فعال تلفن همراه را پوشش می‌دهد. سهم بازار مشترکین پهن باند سیار نیز به تفکیک اپراتور از همین قرار است.

همچنین 10 درصد از مشترکان پهن‌باند سیار به اینترنت نسل سوم و 90 درصد به اینترنت نسل چهارم دسترسی دارند.

در این گزارش وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه اینترنت ثابت و سیار در سامانه 195 نیز مورد بررسی قرار گرفته است. تعداد شکایات ثبت شده در حوزه مشترکان تلفن و اینترنت ثابت 73 درصد و در حوزه مشترکان اینترنت سیار و تلفن همراه 27 درصد است.

آمار متنوع دیگری که در این فصلنامه آمده، مربوط به شاخص‌های پستی است. 180 میلیون مرسوله، 2539 واحد پستی، 0.09 درصد سرانه مرسولات تجارت الکترونیک، 16.57 درصد ضریب ضایعات پستی، 174 میلیون و 507 توزیع موفق مرسوله از آمار مهم این فصلنامه است.

ترافیک مرسولات در شرکت ملی پست به تفکیک سرویس، نشان می‌دهد که سهم سرویس پست پیشتاز چند برابر دیگر سرویس‌ها است. سرویس‌های مربوط به ترافیک فروش، ترافیک الکترونیکی و ترافیک سفارشی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

تسنیم

 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰